? ??????????????Purple Stars? ????? ?? ???Rating: 4.2 (874 Ratings)??302 Grabs Today. 51658 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Famous NEW? ????? ?? ???Rating: 4.8 (37 Ratings)??300 Grabs Today. 10974 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, April 20, 2011

kIsah Dongeng

 ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini
Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini
Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

obSes

ish singgah sekejap disini..
nak share la ngn korg sume an..ish aku memang minat sgt la ngn fahrin ahamad ni..aka f.a  ni an..obses betul aku ngn dea stat cerita pertama dea lagi SALINA..hari2 aku tgok tanpa miss..setat dr tu aku memang suka dea pastu bile dea da clash ngn l.o memang aku hepy sesangat ler..hahaha jahat an..pastu da clash ngn scha lagi aku kegirangan aku..melompat macam katak!hahaha..tolongla sesapa yang sudi bawak aku jumpa ngn dea nih haa..entah kenapa aku tak pena tgok dea face to pace..la an..adoi..kalau tgok mahu pengsan aku ni..krohhhh,,,,hahahaha...bile la agaknye an..dea salu g main bola tapi aku tak tahu kat mana..aduhai..aku nak kahwin ngn dea boleh tak?!pasan sangat la aku ni..macam ka dea nak kawen ngn aku...walau pelbagai tohman dilemparkan kat dea...aku tetap setia disampingnya..hahaha sanggup ku tepis JIMMY SHANLEY. hahahha...=) obses gitu..143..muah!

Tuesday, April 19, 2011

hari ni aku da ke tempat kerja..hm tapi entah kenapa badan ni rasa tak sedap je..rasa macam nak demam..hm...hm nak luahkan ketidak puasan hatiku kepada anda semua..
aku marah sgt ngn cousin aku y selfish ni..yang pentingkan kerjaya dr keluarga sendiri..rasa marah membuak2 bila dorg egat hanya gurauan..serius ar aku marah sgt!tolongla ada sifat berperikemanusiaan sket..nak cakp budax2 da tue bangka..kau tu da la nak kawen biarlah ade sensitiviti sket kat fmly..ish hancr hati aku tgok dorg...sedih pon ade..rasa macam nak nages je..baru aku thu betapa pentingnya keluarga kat mereka..hm..tak pela kali ni kau wat ktorg nanti akan dibalas..

Wednesday, April 13, 2011

aku sayangkan sume org disekeliling aku dan sekarang aku perlahan2 mendekati agama islam dengan lebih mendalam kerna aku kene teruskan hidup dengan jalanyang benar...aku tak nak terus menerus dgn kehidupan yang penhuh dengan kekotoran...sampai bila aku nk terus hidup tanpa bimbingan islam yang betul..sume boleh menjadi org islam tapi hanya pada ucapan bukan perbuatan yang jujur dan ikhlas..alhamdulilah biarpun aku tak share dgn sape2 tapi aku share dgn suem kengkawan ak dibelog...sungguh bila aku mendalami islam dengan lebih mendalam melalui internet,,,,aku rasa sangat kerdil..aku dpt tgok keunikan agama slam kita kat luar2negara...mereka lebih mendalami islam dr kita kat siini.tercetusnya keinginan ak nk tahu tntg islam ni bila aku baca novel hlovate kelauaran jemari seni..kalau korg tak caya g la carik novel2nye...serius..antara novel yang aku baca versus..sgt besz..sume menceritakan kehidupan student kita kta lua negara...aa+bb pun cm tu..
...sume novel dea mencirikan tentang islam..bats2 kita...baru aku sedar y aku memg da tersasar jauh dan aku tak kesa da skrg dan aku nk korg sume tahu yang aku nak try to changed myself..biala ape org nak cakap tapi aku kene sedar yang dunia kita da pent menanggung segala dosa umatnye..dunia da tak larat nak tanggung sbb tu segala bencana muncul..Malaikat da tak mampu nak pegang bumi....aku takut aku tak dapat nk taubat nanti..aku takut tak dapat nak tebus kesalahan2 lalu..mungkin da tiba masanya aku mencari nur yang boleh terangkan hidupku..amin2..doakanlah aku kejalan y benar...amin2...dan aku nak sahabat2 aku pun saama2 mendalami..lau korg tak sedia korg baca la novel ni naty insyaallah pintu hati tu akan terbuka jugak..amin...

to be a better person

Beruntunglah menjadi seorang muslim karena Allah SWT secara lengkap dan sempurna telah menyediakan panduan hidup terbaik dan contoh manusia terbaik yang dapat dijadikan model terbaik dalam menjalani kehidupan sementara di dunia ini dengan sebaik-baiknya. Termasuk tentunya di sini bagaimana mensikapi dengan benar persoalan-persoalan hidup yang pasti akan kita temui, karena dengan persoalan-persoalan itulah sesungguhnya Allah SWT menguji sejauhmana meningkatkan kualitas ketaqwaan seseorang di sisi Allah SWT.
Taqdir baik dan buruk merupakan ketentuan yang telah ditetapkan Allah SWT kepada setiap hambaNya. Sebagai contoh, kematian itu pasti akan datang menemui kita meskipun sangat mungkin kita merasa belum sedia menghadapinya. Begitu juga bagaimana bentuk kehidupan kita setelah kematian—apakah mendapatkan kehidupan yang dicintai, diberkatii, dan diredhai Allah SWT atau sebaliknya—juga merupakan sebuah kepastian yang akan kita terima sebagai konklusi logik dari pilihan hidup yang dijalani selama diberi nafas kehidupan oleh Allah SWT. Menjalani kehidupan di dunia yang sangat-sangat singkat ini dibandingkan dengan kehidupan yang sesungguhnya di akhirat nanti dengan menjadi seorang muslim yang meniatkan seluruh kegiatan yang dipilihnya sebagai bentuk penghambaan kepada Allah SWT yang telah menganugerahinya begitu banyak nikmat sehingga dipastikan tidak akan mampu menghitungnya. Menjadi seorang muslim yang menjadikan kecintaan, keredhaan, dan perjumpaan denganNya sebagai tujuan hidupnya, menjadikan dunia sebagai batu loncatan untuk menggapai kejayaan sejati di kehidupan akhirat yang sejati.
Demikian juga dengan kegembiran dan kesedihan, kejayaan dan kegagalan, kemenangan dan kekalahan, sehat dan sakit, ketenangan dan kecemasan, siang dan malam, kehidupan dan kematian, merupakan sebagian kecil contoh yang menunjukkan bahwa Allah SWT telah menyatakan dengan tegas bahwa hidup ini sesungguhnya penuh dengan kepastian, bukan kemungkinan-kemungkinan. Bahwa kebaikan yang kita usahakan, sekecil apapun menurut penilaian kita pasti akan dibalas dengan kebaikan yang lebih banya. Bahkan, ketika kita baru berniat akan melakukan kebaikan dan kita tidak jadi melakukannya, Allah mencatatnya sebagai satu kebaikan yang sempurna. Apalagi ketika kita berniat melakukan kebaikan dan kemudian kita jadi melakukannya, maka Allah SWT mencatat di sisiNya 10 kebaikan hingga 700 kali lipat bahkan sebanyak yang dikehendakiNya.
Tidaklah berlebihan bahwa menjadi seorang muslim pastilah menjadi orang paling berbahagia di muka bumi ini, karena apapun ketetapan Allah kepada hambaNya, kata Rasulullah SAW, semuanya pasti baik adanya. Sebagaimana diriwayatkan Muslim, dari Abi Yahya Shuhaib bin Sinan r.a, Rasulullah SAW bersabda”Sangat mengagumkan keadaan orang mukmin itu, sebab keadaan bagaimanpun baginya adalah baik dan tidak mungkin terjadi demikian, kecuali bagi orang mukmin saja. Jika mendapat nikmat ia bersyukur dan itu baik baginya; dan bila menderita kesusahan ia bersabar, maka itupun baik baginya.”
Ibnu Qayyim Al Jauziyah r.a dalam bukunya Kemulian Syukur dan Keagungan SabarHilm), tapi juga mampu menahan nafsu birahinya sehingga kemaluannya terjaga dari berbagai perbuatan terkutuk (‘Iffah), mampu menahan diri untuk tidak makan secara berlebihan atau secara terburu-buru (syara nafs/syaba’ nafs), dan mampu menahan diri untuk tidak senantiasa tergesa-gesa dalam melakukan sesuatu (Waqar/Tsabat). Jangan mengaku sabar ketika kita masih suka membeberkan rahasia, suka mencari kambing hitam karena sabar itu adalah kitman sirr (mampu menahan diri untuk tidak mengatakan apa saja yang seharusnya tidak dikatakan), muru’ah (mampu menahan diri untuk tidak melemparkan hal-hal yang tidak disukai kepada orang lain), dan syaja’ah (mampu menahan diri untuk tidak lari dan kabur dari masalah yang dihadapi). Orang sabar itu, lanjut Ibnu Qayyim Al Jauziyah, zuhud/Qana’ah (mampu menjaga diri dari berbagai kelebihan dunia dan sanggup menyepelekannya; mengambil hanya sebagian kecil dari dunia untuk mencukupi kebutuhan, dermawan (mampu menahan diri untuk tidak pelit kepada orang lain), pemaaf/pemurah (mampu menahan diri untuk tidak mengganggu orang lain, dan cerdik (mampu menahan diri untuk tidak berlaku malas dan ogah-ogahan dalam waktu yang seharusnya bergerak). mengingatkan kita untuk memahami konsep sabar secara menyeluruh. Sabar itu bukan hanya mampu menahan dirinya dari dorongan nafsu kemarahan

Monday, April 11, 2011

batu api betul!

pe perasaan korang lau ade diantara kalian yang suke mengapi2kan org..pastu ade sesetengah kwn korg maen percaya je kata2 fitnah itu??tadi aku ni mendengar ar luahan hati seseorang...pastu aku terfikir betul gak tu...dan yang paling dea tak sangka org y memfitnah itu adalah org y rapat dan depan baik giler ngn dea...tapi belakang hampeh...kalau aku jadi dea mesti terluka giler..cukuplah pengalaman pertama..dan alhamdulilah tuhan tu maha kuasa..lau kita tak salah walaupun lambat dea akan tunjuk jugak..kesian kat kawan aku tuh..terpaksa hanya tersenyum dan mebiakan kata2 fitnah melanda dirinya..yang paling aku kesa; kwn2 dea tu sikit pun tanak tanye dea maen terus percaya je padahal dulu kemain close gitu...pastu buang dea macam sampah!bodoh giler!da la dea dapt tahu dr org y tak rapat dengn dea plak tu..kalau setakat dengar sebelah pihak je baek tak payah..baek terjun bangunan je...rasa marah meluap2 lak...pastu kawan2 dea tu boleh membiarkan dea...kejam sungguh!aku memang la marah sbb dea tu bff aku..then wat cm tu...pastu rupanya2 org y memfitnah itu cemburu la konon melihat kerapatan dea dgn kawan2 dea...so dea pun menggunakan akal yang sangat cerdik tu dgn menabur kata2 fitnah..alalal..apela kejahat sgt kau ni,,supaya dorg tu akan jauhkan diri dengan kwn aku tu dan rapat dengan dea...konon2 sijahat tu adalah mangsa keadaan dan cube meraih simpati...pastu bile dea wat cm kengkawan bff aku tu pun kesian la konon2 nasib dea so bad dan bff aku ni y jahat,,,dea nak kat mata org dea baek tak de cacat cela dan bff aku tu jahat sangt jahat padahal penipu nak mampus..geram giler... tak pela kat dunia kat selamat kat akhirat kite tgok..maen fitnah2 yea...kite tgok kat akhirat naty kau boleh main fitnah2 ke tak..